Blog

Lees hier onze nieuws- en blogberichten

Ouderen online steeds actiever

Steeds vaker maken ouderen gebruik van het internet en van sociale media. Door deze vernieuwingen is het niet alleen mogelijk om in contact te blijven met familie, maar ook om weer contact te krijgen met vrienden van vroeger.

De laatste jaren zijn ouderen een grote inhaalslag aan het maken als het gaat om het gebruik van internet. Dat ouderen steeds vaker gebruikmaken van internet is een positieve ontwikkeling. Door het internet blijven ouderen in contact met anderen, waardoor ze minder afhankelijk zijn van hun eigen familie. Het gebruik van internet maakt hun wereld niet alleen groter, maar ook leuker.

Facebook is het populairst

Het populairste sociale media platform onder senioren is Facebook. Meer dan 60% van de 80-plussers maakt gebruik van Facebook, van wie meer dan de helft dagelijks. Het gebruik van Whatsapp onder 80-plussers is de afgelopen tijd flink gestegen. In 2016 maakte 17% van deze leeftijdsgroep gebruik van Whatsapp, inmiddels is dat 36%!

Facebook en Whatsapp zijn steeds populairder onder ouderen

 

Waar gebruiken ouderen het internet voor?

Behalve het gemakkelijker onderhouden van sociale contacten via internet en sociale media, wordt het internet door ouderen ook voor andere doelen gebruikt. Skypen met kleinkinderen die wat verder weg wonen, internetbankieren en online nieuws lezen; ouderen kunnen het. De belangrijkste online aankoop van 55-plussers is een vakantie. Meer dan 40% van de 55-plussers heeft aangegeven online een vakantie geboekt te hebben in 2015.

Waar gebruikt u het internet voor? Sociale media, nieuws lezen of online winkelen? Laat het ons weten via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

   
Waardeer dit blogbericht:
Lees Meer

Interview met persoonlijke assistent Liesbeth Pauw

Interview met persoonlijke assistent Liesbeth Pauw

Onze persoonlijke assistent Liesbeth Pauw is samen met zorgadviseur Daphne Keijzer geïnterviewd door televisiezender RPL Woerden. Kijk hier het interview terug!

   

 

Waardeer dit blogbericht:
Lees Meer

Pieter IJsseldijk; onze persoonlijke assistent in regio Amersfoort

Sinds 1 januari 2017 is Pieter IJsseldijk de nieuwe persoonlijke assistent van regio Amersfoort en Utrechtse Heuvelrug. Pieter is getrouwd, heeft twee zoons en is woonachtig in Amersfoort. Hij speelt tennis, houdt van zeilen en staat met plezier in de keuken om een maaltijd te koken.

Na het volgen van de hotelschool heeft Pieter gewerkt in hotels en conferentiecentra. Vervolgens is hij overgestapt naar het bedrijfsleven en heeft hij gewerkt als medewerker klantenservice en als accountmanager. Nu wil Pieter zich inzetten om iets te betekenen voor de mensen die wat hulp kunnen gebruiken.

Door zijn ervaringen in de klantgerichte dienstverlening luistert Pieter naar de wensen en behoeften van een klant en probeert die daarna optimaal in te vullen. Door goed te schakelen en situaties van verschillende kanten te bekijken, komt Pieter altijd tot een passende oplossing.

“Ik wil iets betekenen voor de samenleving en dat op mijn manier doen. Bij UWassistent kan ik mijn werk op mijn eigen manier invullen, met ondersteuning door de organisatie van UWassistent. Op die manier kan ik alles uit mijzelf halen.” Persoonlijke invulling en het directe contact zijn volgens Pieter de meerwaarde van UWassistent.

“Over een paar jaar wil ik met een tevreden gevoel terugkijken op wat ik bereikt heb. Ik droom van een bruisende regio, waarin ik vele mensen heb kunnen helpen en waarin klanten tevreden zijn over de geleverde diensten.”

   
Waardeer dit blogbericht:
Lees Meer

Nationale eHealth Week 2017

Wat is eHealth?

eHealth staat voor alle digitale toepassingen in de zorgsector; onder deze digitale gezondheidszorg vallen bijvoorbeeld websites over zorg en videoconsulten met artsen, maar ook zorgrobots en gezondheidsapps. eHealth biedt niet alleen mogelijkheden aan zieke mensen, maar helpt ook bij preventie van ziekten en het controleren van de gezondheid. Veel Nederlanders zijn nog onbekend met de kansen die eHealth biedt voor de zorgsector.

Nationale eHealth week

Volgens de overheid zal de zorg binnen enkele jaren revolutionair veranderen. Om zoveel mogelijk mensen in contact te brengen met eHealth en te laten ervaren wat de mogelijkheden zijn, organiseert het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport van 21 tot en met 27 januari de Nationale eHealth week 2017. In deze week organiseren partners van de eHealth week allerlei activiteiten, om te laten zien welke toekomstmogelijkheden de digitale zorg biedt. Wilt u meer lezen over de Nationale eHealth week? Kijk dan op www.ehealthweek.net.

Kan eHealth de gezondheidszorg verbeteren?

Momenteel zijn er veel onderzoeken gaande om te analyseren of eHealth toepassingen de zorg daadwerkelijk verbeteren. Hoe kan de zorg zinvol gebruikmaken van de kansen die de huidige technologie biedt? Er zijn nog veel meer onderzoeken nodig om er achter te komen of diverse eHealth toepassingen effectief zijn.

Veel innovaties in de zorg zijn essentieel; het is noodzakelijk om te innoveren om de toenemende zorgvraag aan te kunnen. Het doel van eHealth is om de kwaliteit van de zorg te verbeteren, maar tegelijkertijd goedkoper te maken. Een deel van de chronisch zieken zal door eHealth toepassingen minder vaak naar het ziekenhuis moeten voor controle, omdat zij metingen zelf kunnen doen.

Voor de interpretatie van de data blijven artsen noodzakelijk, maar zij kunnen efficiënter te werk gaan zodat de kwaliteit van de zorg verbetert. Zorgverleners krijgen door eHealth toepassingen namelijk meer tijd voor patiënten.

UWassistent is benieuwd hoe de digitale gezondheidszorg zich de komende jaren gaat ontwikkelen. 

   
Waardeer dit blogbericht:
Lees Meer

Geef een UWassistent voordeelpas cadeau!

Accepteren dat je hulp nodig hebt is niet altijd even makkelijk. Het voelt als toegeven dat je niet alles zelf kunt. Ook is er soms het gevoel dat je niet meer alles zelf kan bepalen. Niet iedereen vindt het een fijne gedachte als er een onbekend persoon in huis komt werken. Maar door taken uit handen te geven blijft er meer tijd over voor leuke dingen. En een onbekend persoon wordt al snel vertrouwd en gewaardeerd als het een persoon is die je mag en die taken uit handen neemt. Maar hoe krijg je iemand zo ver dat hij hulp gaat accepteren? Geef de hulp cadeau!

UWassistent

Het is begrijpelijk dat mensen niet altijd hulp willen accepteren en zo lang mogelijk alles zelf willen doen. Maar de ondersteuning van UWassistent kan een groot verschil maken. Veel mensen zijn verrast als ze horen wat UWassistent biedt; vaak weten mensen niet dat zoiets bestaat of zijn er veel meer mogelijkheden dan ze denken. UWassistent biedt namelijk niet alleen een huishoudelijke hulp of een gezelschapsmaatje, maar biedt dienstverlening aan op basis van de wensen van de klant. Alles is mogelijk! 

Geef een voordeelpas cadeau

Heb je interesse in de diensten van UWassistent voor iemand anders? Geef dan een voordeelpas van UWassistent cadeau! De voordeelpas kost €12,50 per jaar. Samen met een tegoedbon voor een aantal uren hulp kunnen bijvoorbeeld je ouders vrijblijvend kennismaken met UWassistent en hopelijk voelen ze dan dat een beetje ondersteuning het verschil kan maken. Een tegoedbon is vrij te besteden; willen je ouders een huishoudelijke hulp, gezelschap of iets anders? Er zijn veel mogelijkheden om ondersteuning via UWassistent te krijgen. Uiteraard zullen je ouders worden bijgestaan door een persoonlijke assistent van UWassistent.

Zoek je nog een leuk kerstcadeau voor je ouders of iemand anders? Geef dan een voordeelpas van UWassistent cadeau, met een tegoedbon voor hulp van UWassistent, zodat je ouders zelf kunnen ervaren hoe fijn het is om ondersteuning te krijgen. Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel naar 085-2013072.  

   
Waardeer dit blogbericht:
Lees Meer
© 2013-2017 UWassistent B.V. Algemene voorwaarden Privacy