Blog

Lees hier onze nieuws- en blogberichten

UWassistent Corine Stigter in Dongen en Oosterhout

Corine Stigter

Sinds februari 2015 ben ik werkzaam als Senioren-assistent in de regio Dongen en Oosterhout. In het verleden heb ik veel mantelzorg verricht voor familieleden en vrijwilligerswerk gedaan in verzorgingshuizen. Beroepsmatig ben ik lange tijd werkzaam geweest als secretaresse en management assistente en zodoende heb ik veel ervaring opgedaan in het regelen en organiseren. Ook ben ik eerder ondernemer geweest en deze ervaring komt mij goed van pas bij werving en selectie van de juiste mensen.

Ik heb altijd al affiniteit met de doelgroep ouderen gehad. Sinds vorig jaar is de zorg enorm veranderd. Ouderen moeten steeds langer zelfstandig thuis wonen en krijgen steeds minder hulp. Daar wilde ik graag iets aan doen. Toen ik de franchise organisatie Senioren-assistent tegenkwam was ik hier dan ook meteen enthousiast over. Ik heb er bewust voor gekozen om mijn vaste baan op te zeggen en aan de slag te gaan als Senioren-assistent. Ik kan wel zeggen dat ik daar nog geen moment spijt van heb gehad! Ik heb al veel ouderen bezocht en wat hoor je dan toch een mooie, maar soms ook hele schrijnende verhalen.

De hulp is vaak hard nodig, want het blijkt toch dat wij pas worden ingeschakeld als de nood (te) hoog is. Inmiddels heb ik een fijne klantenkring opgebouwd in mijn regio en heb ik veel mensen van hulp kunnen voorzien. Ik verleen zelf diensten bij ouderen, maar zet ook mensen in. Inmiddels heb ik een vast team bestaande uit 15 professionele, ervaren en betrokken hulpen die ik met het volste vertrouwen bij ouderen inzet. De mensen die ik inzet screen ik allemaal zelf. Affiniteit en ervaring met ouderen vind ik daarbij erg belangrijk. Ik ga een persoonlijk intakegesprek aan, check referenties na en doe onderzoek naar de personen via internet.

De ervaring leert dat ouderen niet zomaar zelf om hulp vragen. Vaak komt de hulpvraag van de kinderen, van een wijkverpleegkundige of een andere instantie. In een vrijblijvend intakegesprek met de cliënt en eventuele kinderen peil ik de behoefte aan hulp en zoeken we samen naar een goede oplossing. De wensen van de cliënt staan hierbij centraal. Ik neem ruim de tijd bij zo’n eerste gesprek want vaak komt het hele levensverhaal aan bod. Mensen zijn blij dat er iemand naar ze luistert en op zoek gaat naar een oplossing voor een deel hun problemen. Na het intakegesprek ga ik op zoek naar passende hulp. Vaak is er al binnen 1 á 1,5 week een goede hulp geregeld. Tijdens ziekte en vakanties van de vaste hulp regel ik altijd een invalhulp.

Het werk dat ik doe is erg dankbaar werk en daar haal ik veel energie uit. Ik vind het geweldig om mensen te leren kennen, de levenservaringen van ouderen te horen en mensen aan elkaar te verbinden.

Wat kan ik voor u betekenen?

U woont nog thuis. Het is het belangrijk dat u dit zo lang mogelijk zelfstandig kunt doen, maar soms heeft u daar wat hulp bij nodig. Daarom bied ik u als Senioren-assistent graag ondersteuning waar en wanneer u dat nodig heeft. Ik ben er ook om de mantelzorger te ondersteunen wanneer het soms even teveel wordt.

Mijn dienstverlening is erop gericht het leven van u als oudere makkelijker te maken, waardoor u weer van het leven kunt genieten. Mijn passie is omgaan met mensen en oplossingen zoeken voor problemen. Dit doe ik met veel persoonlijke aandacht en uw wensen staan daarbij centraal.

Ik kan me voorstellen dat het onwennig is om een onbekende te benaderen, maar de ervaring leert dat mensen zich al gauw bij mij op hun gemak voelen en er snel een vertrouwensband ontstaat.

Mijn werkgebied is Dongen, Klein Dongen, Dongen Vaart, ‘s-Gravenmoer, Oosterhout, Oosteind en Dorst

Neem gerust contact met mij op voor meer informatie of een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Ik hoop u binnenkort te ontmoeten!
 

Korte CV Corine Stigter

Werkervaring

Februari 2015 - heden Werkzaam als franchisenemer voor Senioren-assistent in de gemeente Dongen en Oosterhout.

Als Senioren-assistent ondersteun ik senioren bij het zelfstandig thuiswonen. Ik zet ondersteunende diensten in zoals huishoudelijke hulp, gezelschapsmaatje, boodschappenservice etc.

Februari 2011 - mei 2015 Werkzaam als Programmacoördinator bij de Utrechtse Ondernemers Academie.

Voornaamste werkzaamheden: het plannen van workshops, het regelen van locaties en trainers, het werven en begeleiden van de cursisten, contacten met coaches en trainers, bewaking van de kwaliteit van de opleidingsprogramma’s, organiseren van netwerkbijeenkomsten, het bijhouden van het CRM systeem, agendabeheer, notuleren van bestuursvergaderingen en het plaatsen van berichten op sociale media.

Opleidingen en cursussen

2015 HBO module NTI Zorg en welzijn voor ouderen (nog niet afgerond)

 

Waardeer dit blogbericht:
Lees Meer
0 reacties

UWassistent Maaike Smulders in Eindhoven en omgeving

Maaike Smulders

Ik ben Maaike Smulders. De rode draad in mijn loopbaan is:
* De pure interesse in mensen. Of het nu klanten, leveranciers of collega’s zijn, ze krijgen de aandacht die ze verdienen.
* Het vinden van goede oplossingen. Naar tevredenheid van alle partijen, binnen budget en binnen de gestelde deadline.
* Het stressvrij beheren van meerdere projecten en werkzaamheden.

Mijn capaciteiten gecombineerd met mijn zorgzame karakter komen goed van pas in de functie van UWassistent. Persoonlijk contact en het leveren van maatwerk staan bij mij hoog in het vaandel. Uiteindelijk gaat het om de glimlach op het gezicht van u en/of uw naasten. Ik ondersteun u met veel plezier en bespreek graag de mogelijkheden. Bel of mail gerust om de mogelijkheden te bespreken.

Diensten

UWassistent is er voor iedereen die een assistent nodig heeft of zoekt. Van drukke tweeverdieners tot mensen met een beperking. Of u nu tijdelijk of structureel assistentie nodig heeft. Van huishoudelijke hulp, gezelschap, klusjesman en tuinhulp tot hulp bij de administratie, de computer en zo nog meer. UWassistent biedt maatwerk voor iedere praktische hulpvraag.

Ervaring

Sinds 2015 ben ik actief in de regio Eindhoven. Ik heb diverse mensen met verschillende hulpvragen kunnen helpen. Van een klusjesman tot een huishoudelijke hulp. Van begeleiding bij een ziekenhuisbezoek, tot intensieve begeleiding bij thuiskomst uit het ziekenhuis. De verzorging van maaltijden, administratie of het regelen van de pedicure aan huis.

Regio

Ik ben actief in Eindhoven, Best, Son en Breugel, Nuenen, Geldrop, Aalst en Waalre, Valkenswaard en Veldhoven.

   

 

Waardeer dit blogbericht:
Lees Meer
0 reacties

UWassistent Liesbeth Pauw in Woerden en omgeving

Liesbeth Pauw

Ik ben Liesbeth Pauw. Mijn jarenlange werkervaring als ondernemer, commercieel assistent en mantelzorger komt mij goed van pas in mijn functie van UWassistent. In mijn werk vind ik persoonlijk contact heel belangrijk, ik word blij van een tevreden klant. Ik bied u graag de ondersteuning die u nodig heeft, belt of mailt u mij gerust als u wilt weten wat ik voor u kan betekenen. Ik kom met alle plezier bij u langs om samen te bekiiken hoe ik u kan helpen.

Partner

Als UWassistent ben ik de partner voor een ieder die een hulpvraag heeft voor hulp of zorg aan huis. Zoekt u een ervaren betrouwbare huishoudelijke hulp, een klusjesman of tuinman of hulp bij persoonlijke verzorging? Ik ga het voor u regelen. UWassistent zorgt voor hulp op maat met vaste dienstverleners op gewenste tijden. Wij zijn er voor iedereen, drukke tweeverdieners, overbelaste mantelzorgers en mensen met een beperking. Ook bieden wij veel hulp aan senioren.

Senioren en mantelzorgers

Als UWassistent zorg ik ervoor dat mijn (seniore) klanten aangenaam en zelfstandig kunnen blijven wonen. Zij houden zelf de regie over hun leven en zetten hulp en ondersteuning in waar nodig. De mantelzorger vindt ook steun bij ons, een luisterend oor, even tijd voor jezelf en iemand die met je meedenkt en “de zorg” tijdelijk even kan overnemen. Wij weten hoe belangrijk dit is.

Ervaring

Sinds 2014 ben ik actief in de regio Woerden en heb ik al veel mensen hulp kunnen bieden in heel verschillende situaties. Regelmatig krijg ik het verzoek van drukke tweeverdieners voor een betrouwbare huishoudelijke hulp. Onlangs hebben wij met spoed ondersteuning geboden aan een jong gezin waar de moeder enige tijd erg ziek was, direct hebben wij de zorg voor de kinderen en de huishouding tijdelijk overgenomen.

Samenwerking

Graag werk ik samen met andere professionals. In samenwerking met onze zorgadviseur hebben wij een PGB aanvraag geregeld en begeleid, zodat een oudere heer met dementie, met gezelschap, begeleiding en persoonlijke verzorging door ons, voorlopig thuis kan blijven wonen. Daarnaast heb ik goed contact met Buurtzorg, zij verwijzen mensen regelmatig door naar mij, bijvoorbeeld als ze uit het ziekenhuis zijn ontslagen en tijdelijk extra hulp en aandacht nodig hebben.

Wij (de dienstverleners en ik) zijn er voor u en maken het u graag gemakkelijk ! .
   

 

Waardeer dit blogbericht:
Lees Meer
0 reacties

UWassistent Martin Bosch in Nijmegen en omgeving

Martin Bosch

Leefplezier en zelfredzaam?

De boodschap van onze overheid in het zorglandschap is nu wel duidelijk. Het moet goedkoper en u moet zelfredzaam zijn. Dat laatste lijkt mij geen groot nieuws. Waarschijnlijk bent u daar al uw hele leven mee bezig.

Misschien hebt u de eerste jaren als baby deze zelfredzaamheid niet uitgestraald en hebben u ouders u gevoed en u een droog bedje bezorgd. Misschien hebben ze u ook wel verwend met extra aandacht, speelgoed en uitjes. Zou zo maar kunnen. Maar daarna heb u toch geleerd, geoefend en de handen uit de mouwen gestoken om een leven lang op eigen benen te kunnen staan.

Natuurlijk wilt u dit graag zo lang mogelijk volhouden. Die ruimte wordt met het ouder worden wel begrensd door uw omstandigheden, uw vaardigheden en lichamelijke en geestelijke mogelijkheden. Kunt u voor uzelf zorgen, koken, naar buiten gaan? Bent u in staat uw hobby uit te oefenen, het tuintje bij te houden, vriendschappen te onderhouden? Dan gaat het om kwaliteit van leven en leefplezier.

Leefplezier zou daardoor wel eens sterk kunnen bijdragen aan langer zelfstandig zijn en zelfstandig wonen. Tijd voor een nieuwe balans tussen leefplezier, zelfredzaamheid en comfort in combinatie met hulp en hulpmiddelen. Een bijkomend voordeel van dit zelf gaan regelen is dat het aantal protocollen en formulieren sterk terug gebracht kan worden. Ook daar wordt een mens blij van en levert al direct een bijdrage aan meer leefplezier.

Martin Bosch

UWassistent (ook voor senioren) in Nijmegen en omgeving.

   

 

Waardeer dit blogbericht:
Lees Meer

UWassistent Pascalle de Feijter in Etten-Leur en omgeving

Pascalle de Feijter

Ik ben Pascalle de Feijter-Bröcker, woon sinds 2008 in Etten Leur en ben getrouwd met een studiegenoot met wie ik inmiddels 20 + jaar samen ben. We hebben twee dochters die beiden nog op de basisschool zitten.

Tijdens mijn studie en ook de jaren daarna heb ik behoorlijk wat tijd in het buitenland doorgebracht. Daar heb ik o.a. geleerd om buiten mijn comfortzone te leven, snel contacten te leggen en mezelf aan te passen.

Gedurende de jaren daarna heb ik in het bedrijfsleven gewerkt en functies gehad op sales en customer service afdelingen. Hierbij heb ik veel voldoening gehaald uit het organiseren en structureren van werkzaamheden, maar vooral uit het contact met klanten. Relatiebeheer, betrouwbaar zijn en denken in oplossingen heeft eigenlijk altijd centraal gestaan tijdens deze functies.

Verder vind ik het erg leuk om, waar mogelijk, te ondersteunen op de school van mijn kinderen en op de hockeyclub waar ik al geruime tijd het team van mijn jongste dochter coach.

Met ingang van januari 2016 ben ik werkzaam als UWassistent. In deze rol kan ik mijn ervaringen en capaciteiten bundelen. Ik heb een dienstverlenende instelling en denk graag vanuit mogelijkheden. Op basis van vertrouwen en een goed persoonlijk contact kan ik u professionele ondersteuning bieden en goede, betrouwbare hulp voor u regelen.

   

Korte CV Pascalle de Feijter

Persoonlijke kenmerken

Een enthousiaste en energieke teamplayer met organisatietalent die oplossingsgericht te werk gaat. Anderen omschrijven mij als klantgericht, flexibel, gestructureerd en betrouwbaar.

Werkervaring

Januari 2016 - Heden Start Senioren-assistent Etten Leur

Het verlenen van zorg–, hulp- en gemakdiensten aan senioren op maat zoals het regelen van huishoudelijke hulp, gezelschap, begeleiding, maaltijden aan huis, tuinhulp en klushulp.

2011 - Januari 2015 Customer Service Medewerker, Cloetta Holland, fabrikant van zoetwaren

Kerntaken: klantcontact in binnen-en buitenland, relatiebeheer, begeleiden order to cash process, coördineren transporten, rapportages mbt service level en credit nota’s.

1999 - 2010 Sales Support Medewerker, Samas BV, fabrikant van kantoormeubelen Kerntaken: klantcontact in binnen- en buitenland, relatiebeheer, voeren van centrale regie over de klantorder

 

Waardeer dit blogbericht:
Lees Meer
0 reacties
© 2013-2017 UWassistent B.V. Algemene voorwaarden Privacy