Blog

Lees hier onze nieuws- en blogberichten

Werkdag van een persoonlijke assistent

Wat doet een persoonlijke assistent? We kijken een dagje mee met Bianca van Wijk, persoonlijk assistent in Den Haag en omgeving.

Sollicitatiegesprekken

We beginnen de dag in een lunchroom in Scheveningen waar Bianca de sollicitanten ontmoet. De agenda staat die ochtend vol met sollicitatiegesprekken. Bianca bespreekt met de sollicitanten onder andere hun motivatie, ervaringen en verwachtingen. Alle kandidaten worden zorgvuldig gescreend door onze persoonlijke assistenten. Bianca zoekt nieuwe dienstverleners die graag willen werken en vindt het ook belangrijk dat een dienstverlener past bij de klant.

Partnerorganisatie

Na de lunch is er een gesprek met Respect Thuiszorg, een partnerorganisatie van UWassistent. Er is in de afgelopen tijd een leuke en fijne samenwerking ontstaan en zowel Bianca als de medewerkers van Respect weten elkaar over en weer te vinden.

Het onderwerp van het overleg is de Nationale Ouderendag. Hoewel de Nationale Ouderdag pas in oktober plaatsvindt, zijn de voorbereidingen nu al bezig. Bianca overlegt met de partnerorganisatie over de plannen en ze maken nieuwe afspraken voor de Nationale Ouderendag.

Kennismakingsgesprek

Aan het eind van de middag staat er ook nog een kennismakingsgesprek met een nieuwe klant ingepland. De nieuwe klant is op zoek naar een huishoudelijke hulp. Samen met de klant worden haar wensen besproken, zodat Bianca op zoek kan naar een huishoudelijke hulp die voldoet aan de wensen van de klant. Het is voor ons belangrijk om persoonlijk langs te gaan bij de klant thuis, om een goed beeld te krijgen van de wensen en de werkzaamheden.

Waardeer dit blogbericht:
Lees Meer
0 reacties

Vervul een wens tijdens de Nationale Ouderendag

Het lijkt nog ver weg, maar in het hele land zijn de comités al druk bezig met de voorbereidingen voor de Nationale Ouderendag op 6 oktober 2017.

Waarom een Nationale Ouderendag?

Ouderen zijn niet altijd in staat om te doen wat ze zelf willen. Veel ouderen hebben een wens die ze moeilijk kunnen vervullen, bijvoorbeeld omdat ze lastig op pad kunnen of omdat ze alleen zijn. Op de Nationale Ouderendag laat het Nationaal Ouderenfonds deze wensen uitkomen!

Kick Off!

Op 20 april vond de Kick Off van de Nationale Ouderendag plaats. Bij deze bijeenkomst zijn comités aanwezig die de dag al jaren organiseren, maar ook beginnende comités. Tijdens deze middag kregen comités de mogelijkheid om elkaar te ontmoeten en kennis en ervaringen te delen.

Er zijn onder meer flyers, posters, persberichten om te verspreiden. Iedereen moet weten dat deze bijzondere dag er ook dit jaar weer is op 6 oktober; niet alleen ouderen, maar ook vrijwilligers. Het doel is om zo veel mogelijk wensen in vervulling te laten gaan en daar zijn veel vrijwilligers voor nodig.

De wensen kunnen tot 1 augustus worden ingediend. Daarna gaan de comités aan de slag om de wensen vervuld te krijgen. Hier komt veel bij kijken: rolstoelvervoer regelen, sponsoring voor toegangskaarten, een locatie voor een gezamenlijke aftrap, vrijwilligers werven etcetera... Een hele klus, maar dankbaar werk.

Samenwerken

UWassistent doet mee aan dit mooie initiatief samen met andere organisaties die de Nationale Ouderendag ondersteunen. Zo is onze persoonlijke assistent Bianca van Wijk in Den Haag al druk bezig met onze partnerorganisatie Respect Zorggroep om daar de Nationale Ouderendag te organiseren. In Dongen wordt de Nationale Ouderendag dit jaar voor de tweede keer georganiseerd en UWassistent Corine Stigter is voorzitter van dit comité. Alle organisaties die bij ouderen achter de voordeur komen zijn ingeschakeld om de ouderen bekend te maken met de Nationale Ouderendag, zoals Thebe Thuiszorg, Stichting Welzijn Ouderen Dongen en het Sociaal Wijkteam.

Meedoen?

Ken je iemand met een wens, of wil je een wens vervullen? Registreer je dan via de website! https://www.nationaleouderendag.nl/registreren.aspx#.WSwmXmjyiM8

Waardeer dit blogbericht:
Lees Meer
0 reacties

Ans de Graauw - persoonlijke assistent in Rijen en Tilburg Reeshof

Ans de Graauw is onze persoonlijke assistent in Rijen en Tilburg Reeshof. Ze is woonachtig in Rijen en houdt van tennissen, lezen en tuinieren.

Ans heeft de opleiding Public Relations afgerond en heeft bovendien een mediation opleiding gedaan. Ze heeft werkervaring opgedaan als teammanager en is gedurende tien jaar mantelzorger geweest.

Ze is aan de slag gegaan als persoonlijke assistent, omdat ze mensen kan helpen door haar kennis en ervaring in zorg en mantelzorg. Ze gaat graag om met mensen en vindt het belangrijk dat haar klanten tevreden zijn.

Als persoonlijke assistent wil Ans graag de klanten ontzorgen. Ze vindt het belangrijk en uniek dat ze echt iets kan betekenen voor de klant. Omdat mensen vaak zorg of hulp nodig hebben, in diverse situaties, wil Ans graag een belangrijke schakel zijn.

Ans vindt het belangrijk dat er een goede communicatie is, waarbij de klant de ruimte heeft om wensen en behoeften te bespreken. De gesprekken met klanten en belangstellenden zijn uitdagend. Ans hoopt in de toekomst veel nieuwe klanten te ontmoeten.

   
Waardeer dit blogbericht:
Lees Meer
0 reacties

Partnerorganisatie: Oudere Advies

UWassistent werkt samen met diverse partnerorganisaties om onze klanten zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen. Via deze blogs willen we u graag kennis laten maken met onze partnerorganisaties. Deze week is dat Oudere Advies van Daphne Keijzer, met wie persoonlijk assistent Liesbeth Pauw al geruime tijd samenwerkt.

Oudere Advies is er om klanten te ondersteunen bij het aanvragen van benodigde diensten. Zorgprofessional Daphne Keijzer van Oudere Advies heeft kennis over de ouderendienstverleningen die in Nederland beschikbaar zijn.

Toen Daphnes oma naar een aanleunwoning verhuisde, liep zij tegen verschillende problemen aan. Nadat Daphne had gemerkt hoe professionele ondersteuning het welzijn van ouderen zoals haar oma verbetert, startte zij haar eigen bedrijf.

Daphne: ‘Het wordt ouderen in onze maatschappij niet altijd gemakkelijk gemaakt. Veel ouderen hebben behoefte aan extra hulp en zorg, bijvoorbeeld in het huishouden, bij aanpassingen aan de woning of subsidieaanvragen.’

Daphne wil graag iedereen helpen zo lang mogelijk zelfstandig te kunnen blijven wonen, met vooral heel veel plezier. Ook bij Oudere Advies staat de klant centraal en wordt maatwerk geleverd. 

UWassistent werkt regelmatig samen met Oudere Advies. Bij UWassistent kwam een aanvraag binnen voor huishoudelijke hulp. Tijdens het intakegesprek bleek zowel meneer als mevrouw rolstoelafhankelijk te zijn en graag extra ondersteuning te willen. Gaandeweg werd duidelijk dat er nieuwe aanvragen voor zorg- en ondersteuningsbudgetten gedaan moesten worden. Met hulp van Daphne Keijzer van Oudere Advies zijn de budgetten aangevraagd bij de juiste instanties. Inmiddels is meneer helaas overleden, maar mevrouw kan met hulp van de thuiszorg en een gezelschapsmaatje en een huishoudelijke hulp van UWassistent nog steeds thuis blijven wonen.

 

   
Waardeer dit blogbericht:
Lees Meer
0 reacties

Martin Bosch, persoonlijke assistent in Nijmegen en omstreken

Martin Bosch is onze persoonlijke assistent in regio Nijmegen. Hij speelt tennis en organiseert graag tennistoernooien. Daarnaast is hij geïnteresseerd in Griekse cultuur en filosofie.

Na zijn studie Maatschappelijke Dienstverlening is hij gaan werken in het sociale domein. Martin houdt zich bezig met de beleidsontwikkeling, uitvoering en procesbegeleiding op het gebied van leefbaarheid, bewonersparticipatie en zelfredzaamheid.

Door de kennis en ervaring die Martin heeft, is hij aan de slag gegaan als persoonlijke assistent. Martin is betrokken en werkt vanuit de leefwereld en vragen van klanten. Hij heeft zicht op verschillende levensdomeinen en kan daar goede dienstverleners bij vinden.

Martin speelt in op de vragen en behoeften van zijn klanten en wil het leven voor hen aangenaam maken. “Ik wil zorgen dat mensen zoveel mogelijk kunnen doen wat ze graag doen.” Hij vindt het belangrijk om de klant echt centraal te stellen.

Martin is tevreden met zijn werk als klanten tevreden zijn en gelukkig leven. Hij vindt het belangrijk om kwaliteit te leveren en wil onze manier van werken nog beter onder de aandacht brengen. UWassistent kan veel voor mensen betekenen. /p>

Zo was Martin een tijdje geleden betrokken bij een vrouw die niemand meer had. Na terugkomst van een ziekenhuisopname was er door de verantwoordelijke organisaties niets geregeld. Martin heeft haar opgevangen en alles geregeld. Daarvoor was deze vrouw hem erg dankbaar. Ze gaf aan dat ze niet wist wat ze zonder zijn hulp had moeten doen. Fijn dat Martin haar kon helpen!

   
Waardeer dit blogbericht:
Lees Meer
0 reacties
© 2013-2017 UWassistent B.V. Algemene voorwaarden Privacy