Maak kennis met Geert!

Bij UWassistent werken niet alleen persoonlijke assistenten. Op het hoofdkantoor zitten diverse collega’s die dagelijks verschillende werkzaamheden doen. Eerder heeft Bas al wat vragen beantwoord en vandaag stellen we jullie voor aan Geert! Achter de schermen werkt Geert hard aan de website van UWassistent.

1. Wat is jouw rol binnen UWassistent?

Binnen UWassistent zorg ik voor de website en marketing. Het optimaliseren van de website, problemen met de site oplossen, marketingstrategieën bedenken en uitvoeren zijn een aantal zaken waar ik mij op dagelijkse basis mee bezighoud.

2. Wat was de eerste noemenswaardige opdracht / klant / klus / of uitdaging voor jullie?

De grootste uitdaging was toch wel om de site vanuit het niets op te bouwen een aantal jaren geleden. Natuurlijk worden er nog wekelijks verbeteringen en aanpassingen doorgevoerd, maar de site staat er nog in de hoofdlijnen. De klus is gelukkig goed geslaagd!

3. Jouw werkdag is goed als…

Mijn werkdag is geslaagd als er weer mooie stappen gemaakt zijn aan de websites en als ik positieve ontwikkelingen zie van de marketingcampagnes. Helemaal omdat we met een leuk team aan UWassistent werken en als er dan weer vele vooruitgangen zijn geboekt dan krijg ik daar veel energie van.

4. Jij werkt ook regelmatig vanuit het buitenland, kun je hier wat meer over vertellen?

Het voordeel van mijn werk is dat ik alle werkzaamheden kan uitvoeren met alleen een laptop en een internetverbinding. Dit in combinatie met mijn reislust is het gekomen tot een mooie combinatie van beide: het werken voor UWassistent op afstand. Zo heb ik het afgelopen jaar gewerkt vanuit Gran Canaria, Guatemala en Panama. Soms werk ik vanuit een hostel, maar het liefste werk ik toch vanuit een Coworking. Dit is een gedeeld kantoor waar je dan een werkplek kan huren voor bijvoorbeeld een week / maand etc. Het is een erg leuke werkomgeving (naast ons leuke kantoor in Breda natuurlijk), omdat hier ook andere mensen zitten die reizen en het werken op afstand combineren. Een erg fijn gezelschap om deel van uit te maken. En als het goed is hebben de bezoekers van de website er natuurlijk niets van gemerkt dat ik aan de andere kant van de wereld zat.

5. Waar vraagt de onlinemarkt op dit moment veel om? Wat zijn in jullie tak van sport de buzzwoorden?

Personalisatie. De tijd van een “vaste website” is voorbij. Door de steeds grotere concurrentie, individualisering en vluchtigheid van de maatschappij wordt personalisatie steeds belangrijker. Zo is elke bezoeker uniek en dient ook op deze manier benaderd te worden. De boodschap die je wilt overbrengen moet goed aansluiten bij de bezoeker. Voorbeeld: zo is een bezoeker van 34 jaar bij UWassistent juist op zoek naar ondersteuning voor zijn ouders, terwijl een bezoeker van 80 jaar juist weer op zoek is naar ondersteuning voor zichzelf. Maar ook een terugkerende bezoeker is weer anders dan een nieuwe bezoeker van de site, net als een bezoeker die binnenkomt via de organische zoekresultaten weer anders is dan een bezoeker via betaalde advertenties. Hier ligt meteen een hele grote uitdaging om de juiste informatie over te brengen aan elke bezoeker!

Waardeer dit blogbericht:
Tips voor positief denken
Met vier wielen op de dansvloer