PERSBERICHT - UWassistent neemt LekkerLeven over

UWassistent neemt LekkerLeven over

Breda, 10 februari 2020UWassistent heeft de activiteiten van LekkerLeven per februari overgenomen. Beide organisaties bieden gescreende dienstverleners die helpen in het huishouden, maar bieden bijvoorbeeld ook klus- en tuinhulp. Zo ondersteunen ze mensen om comfortabel en langer thuis te blijven wonen. UWassistent neemt zowel de klanten als dienstverleners over van LekkerLeven. Met deze overname versterkt UWassistent haar positie in de markt.

Strategische overname

De overname zorgt voor een groeiversnelling en een vergroting van het marktaandeel van UWassistent. Naast een toename van klanten en dienstverleners, is dit een stap naar landelijke dekking. LekkerLeven is een van de grootste partijen voor praktische ondersteuning aan senioren en is vooral actief in Noord-Nederland en Oost-Nederland.

De klanten en dienstverleners zijn ook bij UWassistent in goede handen. De klanten van LekkerLeven behouden hun vaste dienstverlener en zullen weinig hinder ervaren van de overgang. Het bredere aanbod aan dienstverleners zorgt juist voor een betere dekking en invulling van hun behoeften.

Nederland telt ruim 3 miljoen 65+’ers. De helft daarvan geeft aan zich beperkt te voelen door hun gezondheid, bleek uit onderzoek van het CBS. Langer zelfstandig thuis wonen wordt voor hen lastiger. UWassistent biedt de ondersteuning waardoor mensen zo lang mogelijk in hun eigen omgeving kunnen blijven. Zo houden mensen meer tijd en energie over voor andere bezigheden en behouden ze de regie over hun leven.

Over UWassistent

UWassistent biedt hulp aan huis, van schoonmaakhulp tot tuin- en klushulp. Hiermee speelt UWassistent in op het veranderende zorglandschap, waarbij een beroep wordt gedaan op de zelfredzaamheid. Huishoudelijke hulp, gezelschap, begeleiding, tuinhulp, klushulp en ondersteuning voor mantelzorgers kunnen veel verlichting geven.

De gewenste hulp op het juiste moment bieden. Daar staat UWassistent voor. Maar dan wel met persoonlijke aandacht, zodat de dienstverlening zo goed mogelijk aansluit op de wensen. Maatwerk, op het moment dat het nodig is.

--------------------------------------EINDE PERSBERICHT----------------------------------------

Noot voor de redactie

Waardeer dit blogbericht:
Over de invloed van pensioen op relaties: in gespr...
Mantelzorgers: onmisbaar en schaars tegelijk