Laatste blogberichten https://uwassistent.nl/blogs Sun, 17 Jan 2021 16:02:23 +0100 Fake nl-nl Stamppot recepten: drie keer net even anders https://uwassistent.nl/blogs/stamppot-recepten-drie-keer-net-even-anders https://uwassistent.nl/blogs/stamppot-recepten-drie-keer-net-even-anders

 

Een welbekend oer-Hollands gerecht, geliefd bij velen: stamppot. Zeker in de wintermaanden staat het vaak op ons menu. Zo’n stamppot hoeft lang niet altijd te bestaan uit de traditionele aardappels, boerenkool, worst en een kuiltje met jus. Bent u een beetje uitgekeken op de standaard versie van dit gerecht? Wij raden u graag drie variaties aan.

 

Recepten voor stamppot

Eet u uit principe minder vlees of heeft u een keertje zin in iets anders? Een stamppot kan ook prima met vis gemaakt worden. Denk bijvoorbeeld eens aan preistamppot met een lekkere zalmmoot. Stamp de aardappels samen met melk, boter en crème fraîche samen met de gebakken prei tot een smakelijke stamppot. Gaar de zalm in de oven met een lekker mosterd-dille mengsel. Een heerlijke variatie. Lees hier het volledige recept.

 

]]>
info@uwassistent.nl (UWassistent) Blogverhalen Fri, 25 Dec 2020 13:00:21 +0100
Inbraak voorkomen tijdens de donkere dagen https://uwassistent.nl/blogs/thwschaik-hotmail-com https://uwassistent.nl/blogs/thwschaik-hotmail-com

 

Het is behoorlijk vroeg donker; de ideale periode voor inbrekers om toe te slaan. U wilt zich natuurlijk helemaal veilig voelen in uw woning, daarom delen we vandaag een aantal tips hoe u uw huis inbraakveilig kunt (laten) maken. 

 

Huis inbraakveilig maken

Wist u dat juist met de feestdagen het meest wordt ingebroken? Op eerste kerstdag voornamelijk, namelijk gemiddeld 262 keer. Met een paar simpele tips kunt u uw huis gemakkelijk en snel inbraakveilig maken. Heeft u hulp nodig? Dan kunt u bij UWassistent uiteraard terecht voor een handige klushulp.  

 

]]>
info@uwassistent.nl (UWassistent) Blogverhalen Mon, 14 Dec 2020 12:59:52 +0100
Mantelzorg – De financiële regels op een rij (3) https://uwassistent.nl/blogs/mantelzorg-de-financiele-regels-op-een-rij-3 https://uwassistent.nl/blogs/mantelzorg-de-financiele-regels-op-een-rij-3

Vandaag hebben we weer een nieuwe blog in de serie ‘Mantelzorg- De financiële regels op een rij’. Eerder schreven we al een artikel over het Nederlands zorgstelsel en op welke vier weten hiervan u een beroep kunt doen én we schreven over het onderwerp wonen. Vandaag gaan we het hebben over welke tegemoetkomingen u als mantelzorger kunt krijgen, zoals zorgverlof, een uitkering en aftrekbare (reis)kosten.  

 

Zorgverlof

Heeft u als mantelzorger ook een betaalde baan? Dan kan het best zwaar zijn om dit te combineren met de zorg voor uw naaste. U kunt overwegen om de werktijden aan te laten passen, maar ook zorgverlof kan tot de mogelijkheden behoren als u wilt voorkomen om overbelast te raken. Elke werknemer heeft recht op een verlofregeling, er zijn verschillende soorten zorgverlof. Uw CAO kan wel afwijkende afspraken of voorwaarden hebben, in dat geval staat de CAO boven de wettelijke regeling. Met uw werkgever kunt u de opties bespreken.  

 

Welke soorten verlof zijn er?Calamiteitenverlof 

Wanneer u plotseling en direct vrij moet nemen vanwege een noodgeval kunt u calamiteitenverlof opnemen. Dit verlof kan een paar uur tot een paar dagen duren. De werkgever betaalt 100% van het loon door.  

]]>
info@uwassistent.nl (UWassistent) Blogverhalen Mon, 07 Dec 2020 14:59:11 +0100
Hersenen trainen: 7 goede oefeningen https://uwassistent.nl/blogs/hersenen-trainen-7-goede-oefeningen https://uwassistent.nl/blogs/hersenen-trainen-7-goede-oefeningen

Naast voldoende slaap, beweging en gezond eten, is het ook belangrijk om regelmatig uw hersenen te trainen. Op die manier blijft u mentaal fit. Dagelijkse hersengymnastiek verkleint ook de risico´s op hersenaandoeningen, zoals dementie. In deze blog vertellen we u graag welke oefeningen voor het brein u kunt doen om uw geheugen te verbeteren. 

Een van de belangrijkste punten bij het trainen van de hersenen, is het doorbreken van oud gedrag. Probeer eens iets nieuws, door bijvoorbeeld een andere route te nemen tijdens uw dagelijkse wandeling of kijk of u misschien een nieuwe hobby kunt oppakken. Zulke kleine dingen zorgen ervoor dat u uw brein blijft uitdagen.

LEES OOK:  Brain training om dementie te voorkomen?  

 

Hierbij een aantal voorbeelden van activiteiten die u kunt ondernemen om de routine te doorbreken: 

]]>
info@uwassistent.nl (UWassistent) Blogverhalen Tue, 01 Dec 2020 14:51:06 +0100
Wandelen is gezond - 5 grote voordelen https://uwassistent.nl/blogs/wandelen-is-gezond-5-grote-voordelen https://uwassistent.nl/blogs/wandelen-is-gezond-5-grote-voordelen

Dat bewegen gezond is, is vast niks nieuws voor u. U hoeft niet direct aan een intensieve work-out te denken, wandelen is bijvoorbeeld een prima dagelijkse activiteit. Elke dag een half uurtje wandelen levert namelijk ontzettend veel gezondheidsvoordelen op. Welke dat zijn? Dat leest u in deze blog.  

 

Wandelen is goed voor de weerstand 

Tijdens een goede stevige wandeling wordt het bloed beter door het lichaam gepompt. Hierdoor worden afvalstoffen afgevoerd en dit bevordert vervolgens weer de zuurstofopname. Dit zorgt voor een beter afweersysteem en een enorme boost voor het immuunsysteem. Dat maakt u minder bevattelijk voor griep en zelfs de kans op diabetes type 2 wordt met 58% verlaagd wanneer u dagelijks een wandeling maakt. 

 

LEES OOK: Gezond oud worden met deze 5 tips

]]>
info@uwassistent.nl (UWassistent) Blogverhalen Mon, 23 Nov 2020 13:25:22 +0100